Logo

ФАКУЛЬТЕТ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

ГЛУХІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ОЛЕКСАНДРА ДОВЖЕНКА

Vivat Academia! Vivant professores! Vivat membrum quodlibet! Vivant membra quaelibet! Semper sint in flore!

Гостьова лекція Марєєвої Тетяни Вікторівни

У рамках продовження співпраці з Національним університетом «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка доцентом кафедри дошкільної педагогіки і психології нашого ЗВО Тетяною Вікторівною Марєєвою 30 квітня 2024 року було проведено гостьову лекцію з теми «Основи взаємодії закладу дошкільної освіти з сім’єю. Організація співпраці з сім’ями вихованців з порушеннями мовлення».

Під час лекції викладачка ознайомила здобувачів вищої освіти з різними науковими поглядами на тлумачення поняття «сім’я» та її функції, зокрема в аспекті виховання дітей, що мають порушення мовлення. Також Тетяна Вікторівна розкрила особливості ставлення батьків до порушень мовлення в дітей і типи батьківської позиції по відношенню до дитини з порушеннями мовлення; спільно із здобувачами освіти під час дискусії було дібрано приклади різних типів ставлень і позицій батьків. Викладачка окреслила умови ефективної співпраці батьків і педагогів, зокрема наголосила на необхідності використання практик, зорієнтованих на сім'ю, реалізації індивідуального підходу в роботі з батьками, залучення їх до ухвалення рішень щодо освіти їхньої дитини в ЗДО, а також на потребі подолання упередженості педагогів щодо батьків вихованців та дотриманні конфіденційності в роботі з ними.

Особливо цікавим для студентів було вивчення форм співпраці ЗДО із сім’ями вихованців, зокрема тими, що виховують дітей з порушеннями мовлення. Здобувачі освіти ознайомилися із прикладами наочно-інформаційних (батьківський куточок, папки-пересувки, стенди з інформаційними матеріалами, сайт та сторінка ЗДО в соцмережах), колективних (батьківські збори, групові консультації, спільні свята і розваги, конференції, тренінги, відкриті заняття, розсилки у месенджери в батьківських групах) та індивідуальних (бесіда, консультування, практикум, ведення логопедичного зошита) форм співпраці в офф-лайн та он-лайн форматі.

У процесі слухання лекції студенти мали змогу поставити запитання викладачеві та обмінятися думками щодо роботи з сім’ями вихованців, особливостей сімейного виховання дошкільників з порушеннями мовлення.

Сподіваємося, що набуті здобувачами освіти знання стануть ще однією цеглинкою у їхньому професійному становленні!


Опубліковано: 9 травня 2024 року